torstai 11. marraskuuta 2010

Sarjassamme tulitikkuaskeja.

Lisää heeboja tulitikkuaskikokoelmaan...

perjantai 17. syyskuuta 2010

Kilpaa raittiudesta.

Jaa-a mitähän tähänkin nyt kommentoisi....
Posted by Picasa

Sarjassamme jäsenkortteja.

Reippaitten urheilijanuorukaisten ykköskerho.
Posted by Picasa

Luca Moconesi: Mostarin tien liftarit

Mielenkiintoinen kirja Bosnian sodasta. Antoi vähän perspektiiviä ko. seutuihin, jossa tuli vierailtua muutama vuosi sitten.

Juoponperäntie

Himangan suurin nähtävyys? olisipa kiva tietää millaista sakkia tuolla perällä asuu...
Posted by Picasa

tiistai 31. elokuuta 2010

Chak-chak


Kazanin reissulla saimme lahjaksi Chak-chakia. Liekö tämä sitten kosto meidän lahjoittamistamme salmiakeista. Ekana tuli mieleen ranskanpotut, joihin lisätty sokeria ja hunajaa... Tuostapa itse kokkailemaan: http://www.1000kzn.ru/razdel/en/201/

Matsi jota ei koskaan oteltu.

Lippalakki matsista, jota ei koskaan oteltu. Harmi vaan kun kerrankin Suomeen saatiin kunnon nyrkkeilyä. Kiitos W:lle hienosta lahjasta.

maanantai 30. elokuuta 2010

KBS nyt myös rekisterissä.

Nyt voi (kiitos Wesselin) ajella "virallisesti" KBS automobiililla.

HB:n historiikki

Todella hieno kirja HB:n historiasta. Mielenkiintoisesti kirjoitettu kaunis kirja. Tosin paikan päällä käyminen parantaa varmasti lukukokemusta.

torstai 11. maaliskuuta 2010

Kiki Montparnassen kuningatar

Todella hieno kirja naisesta jota elämä vei ja joka vei elämää. Suosittelen.
Lisää infoa Kikistä: http://en.wikipedia.org/wiki/Alice_Prin

Hugo Pratt: Corto Maltese Siperiassa.

Siperia opettaa. Cortoakin. Aika huono seikkailu, paitsi että lopussa Corto intoutuu filosofiksi.
"Hän, nainen jonka halusitte tavata.---- on odotti teitä kauan ennenkuin palasi eurooppaan.--- Ehkä oli parempi vain että näin kävi.  Hän olisi vain lähtenyt vähän myöhemmin. --- Te olette viisas mies."

Hugo Pratt: Corto Maltese Samarkandissa

Kelpo seikkailu, ehkä yksi Corton parhaista joskin filosofiat jäi todella vähiin.

maanantai 8. helmikuuta 2010

Piikittelyä....

No itse asiassa tällä ei piikitelty vaan nautittiin virvoittavia juomia Saksan Hampurissa Annan ja Jyrgenin Beer Stubessa.

Kirjaroviot pystyyn?

Kaikkeen sitä on kaverit maailmalla törmänneet. Näyttää siltä että se mihin Mao tarvitsi vaan yhden tikun tarvitsi Aatu ja Jooseffi useamman. Tosin Maon lupaus 10 000 käyttökerrasta ei oikein osunut oikeaan. 

The Bavarian Beer Comic: The Story of Munich's Hofbrauhaus

Todella hauska oluthistoriallinen sarjakuva Asterixin tyyliin. Hihitytti välillä jopa ääneen. Ehdottomasti tutustumisen arvoinen julkaisu. Ostopaikka tietenkin HB.

sunnuntai 7. helmikuuta 2010

Hugo Pratt - Corto Maltese Etiopialainen romanssi

Tykkäsin kovasti. Mielestäni tähän asti lukemistani Cortoista ehdottamasti parhaasta päästä. Sloganienkin heittely vanhalla mallilla. Hyvä teos.
'on aina ollut sääli niitä jotka joutuvat kuuntelemaan säkkipilliä ilman että ovat skotlantilaisia' -El Oxford

tiistai 12. tammikuuta 2010

Ryty-Reiska Maailmalla: Saksalaiset panimopelikortit


Nämä löytyivät Bambergistä. Jos joku muistaa kun kersana pelattiin semmoisia kysymyskortteja, missä kysyttiin jokin tieto kortista ja parempi sai molemmat kortit. No, tämä on sellainen peli, mutta aiheena panimot ja niiden tuotanto. Eli siis peli vähän aikuisempaan makuun.

Ryty-Reiska Maailmalla: Blessings from the Holy Land


Mitenköhän tämä Ukrainasta löytämäni uskonnollinen "esine" vaikuttaa taivaspaikkaani?

Hugo Pratt: Corto Maltese Sveitsissä.


Ehkä huonoin tähän astisista lukemistani Cortoista. Nyt on kyllä Huugo-poika vetänyt sellaiset sienet että...

torstai 7. tammikuuta 2010

Karpaasit


Tälläistä löytyi kaappien kätköistä. Lieneeköhän ihan sääntöjen mukaista tavaraa? Miestä väkevämpää sinappia? Ketsupissa ytyä niin että pää menee kenoon?

Viva La Revolution!


Tällästä juomaa löytyi Ukrainasta. Tässä on vallankumouksen henkeä.

keskiviikko 6. tammikuuta 2010

Hugo Pratt: Corto Maltese nuoruus

Mitään sanomaton teos Corton kannalta. Pääosissa Rasputin ja Jack London.
"Cortolle ystävyys on harvoja asioita, joilla on merkitystä. Hän hankkisi ystäviä vaikka helvetistä."

Ryty-Reiska Maailmalla: Pyhää vettä Lavrasta.


Kaikkea sitä tulee osteltua, tällä kertaa pyhää vettä Lavra-luostarista Kiovasta Ukrainasta. Toimisikohan tämä paremmin edellisessä blogi-kirjoituksessa mainittuun vaivaan?

Ryty-Reiska Maailmalla: Ukrainalaiset krapulapillerit.


Nämä hienot keksinnöt löydettiin Kiovasta jostain lähiömarketista. Pitäisi kuulemma auttaa krapulaan.(huhujen mukaan teko heikko, itse on ole kokeillut). Olisikohan toi toinen pilleri jonkinlainen naispoliisin hämääjä? toinen auttanee viinapiruihin? Kertokaahan jos jollain lisäinfoa näistä.

The Mist

Tälläisen ostin kun halvalla play.comista sai. Ihan ok elokuva vaikka alkuodotukset eivät olleet kovin korkealla.
Hyvin tunnelmaa luotu ja örkitkin aika kivan näköisiä, vaikka väkisinkin alien tuli mieleen. Ihmiset tässä tosin pelottivat enemmän kun itse usva. Kannattaa katsoa. Reiska Suositudas!

tiistai 5. tammikuuta 2010

Giovanni Falcone, Cosa Notra ja kunnian miehet.


Tuomari Giovanni Falcone kertoo tekemisistään. Aluksi ihan mukavaa luettavaa, mutta pikku hiljaa meni sellaiseksi minä-minä kirjaksi. Tosin ihan ok opus silti oli, koska oli niin kevyt luettava joulunpyhille.